måndag 25 november 2013

Insikt...

Beställde en ny iPhone 5c i förra veckan och i dag kom avin och det nya simkortet. Glad i hågen öppnade jag brevet och ser till min besvikelse att de har skickat FEL simkort... De har skickat ett standardkort istället för nanokort... Naturligtvis så blev jag skitförbannad och läste en vers för någon som faktiskt inte hörde och lyfte luren för att ringa och beklaga mig.
Möttes av en vänlig röst som beklagade det hela och föreslog att jag skulle ta en tur ner i butiken för att få ett nytt kort. Jag är väldigt sällan otrevlig i telefon, men efteråt så muttrade jag och tjurade för att JAG ska behöva fixa det som DE strulat till...

Sen kommer man till insikt, liksom. Så världsliga saker... Man blir så jäkla förbannad om någon annan råkar göra fel, som om jag aldrig gör fel... Klart att jag gör. Precis som alla andra... Varför lägga energi på så banala ting?! Nu är jag arg på mig själv istället...
Jag sitter här med min iPhone 4 i handen, en del har inte ens en mobil... Jag kan ringa om jag vill, jag är inte utan telefon... Skäms...

Det här med att tänka efter... före...     Det borde vi alla göra...




Och varför beställde jag en 5c och inte 5s?Jag vet inte. Kanske för att alla andra beställer 5s? Kanske för att den ska vara stöt- tåligare? Kanske ångrar jag mig, men vad fan... den går väl att ringa och surfa med. Japp.

Inga kommentarer: