torsdag 27 oktober 2011

Jag vill vara hemmafru i ett par år...

... kanske mer...
Inte för att jag är en av de där "moderna mammorna", och inte för att jag gillar hushållsarbete (let´s face it- jag är inte pedant och inget vidare duktig på att hålla ordning). Jag vill vara hemma och bara vara kyckligmamma och curlingmamma... Orden är skällsord, jag vet, men jag har ett otroligt behov av att kontrollera och ordna just nu.
De senaste åren har inneburit massor av planering, det har blivit en vana. Jag vet inte hur många telefonsamtal och mail jag har suttit med för att försöka ordna upp saker i livet. Jag kan inte släppa den kontrollen. Fortfarande är det saker som ska ordnas upp, varje vecka, ibland flera gånger i veckan. Just nu är jag så grötig i hjärnan att jag missar/glömmer att ringa tillbaka och fixa. Det är skola, hab, LSS, BUP, dagis, jobb och FK mm...
Sitter här med mobilen och ska ringa upp A´s mentor, habilitering och LSShandläggare. Och jag vet inte var jag ska börja... Kan inte fokusera. När jag väl ska börja slå numret till hab så dyker en tanke upp; hur jobbar jag nu nästa vecka?? Hur ser dagistiderna ut? NÄr var nästa tid på BUP`? När ska vi kunna trycka in ett möte med skolan? ... sen har jag glömt vem jag skulle ringa till..

Inga kommentarer: