onsdag 26 oktober 2011

Feber...

...IGEN! Inte jag då, utan lille prinsen. Feber utan förkylning eller anna symtom, förutom lite knasig mage. Jag inbillar mig att det har med kindtänderna att göra, två kindtänder i ovankäken har fått för sig att bryta genom precis på samma gång. Nya rön säger att barn inte blir krassliga av tandsprickning, gamla rön säger annat... Vad är då sant?? Om barn i alla tider blivit kinkiga, febriga och krassliga av att få tänder, varför har man nu ändrat åsikt? Jag kommer inte ihåg hur ont det gjorde när mjölktänderna sprack genom, men kan ju informaera om att det gör förbaskat ont att få visdomständer, och jag mådde faktiskt rent av uselt under "tandsprickningen".

Lille prinsen har inte hög feber, den ligger runt 38grader, men den ger sig ju inte! Han är gnällig och hängig och ögonen är glansiga. Mer glansiga än vanligt... Jacob har problem med trånga tårkanaler sedan födseln, och tyvärr har det inte vuxet bort ännu, ögonen rinner och kladdar och han är jämt röd och svullen. Googlade lite om detta och har insett att de ibland gör ett litet ingrepp under lättnarkos om problemen inte försvinner under första levnadsåret... Gillar inte tanken på att behöva vara med om det, samtidigt som Jacob faktiskt lider av detta. Så fort han är utomhus så rinner ögonen och han blir irriterad och när han sen kommer in så klibbar ögnen ihop :(. På morgonen nrär han vaknar så är ögenen fulla med kladd och klibb...
Får väl ringa BVC och se vad de har för tips.

Inga kommentarer: