måndag 16 februari 2015

Det här med åldersnoja...

... är det i själva verket symtom på att man helt enkelt börjar bli äldre??

Jag fyller snart 43 år... Helt surrealistiskt! Jag är fasiken inte 43, möjligtvis 35! Eller?

Åldern är en komplicerad sak. På morgonen när klockan ringer och jag måste pallra mig upp - då känner jag mig som 70, när jag sätter mig på bussen med musik i öronen och knäna uppdragna mot framförvarande säte - då känner jag mig som 18...

"Begreppet ålder kan ha flera innebörder, bland dem:
  • Ålder enligt kalendern; hur länge en varelse, ett ting eller en företeelse existerat.
  • Åldrande, en fysiologisk och psykologisk process hos organismer.
  • Ålderdom; den senare delen av en varelses livstid.
  • En epok i historien."
(Wikipedia, 2015-02-16)

Ok. En varelses livstid. Denna varelsen är inte överens med sin ålder, faktiskt.

Bildresultat för gammal
(kalaskompaniet.se)

1 kommentar:

Anna sa...

Finaste 43-åringen i hela världen!!!

Fast visst är det konstigt att tänka sig att man har nått den ålder som man egentligen tycker tillhör ens föräldrar?

Aja, alternativet till att bli äldre är att dö ung, så då accepterar jag att bli äldre och få många goda år med mina barn. ;)

KRAMAR!!!!