söndag 13 oktober 2013

Lycka är...

... att ge :).
Jag har inga pengar att ge bort, men i gömmorna kan man hitta både det ena och det andra.
När vinterkläderna plockades fram så insåg jag ganska snabbt att i lådorna fanns massor av kläder som sonen inte längre kan använda, för små- men ändå så fina och fullt användbara en eller två säsonger till.

Tack vare några FB-sidor så har jag kunnat ge bort dessa kläder till behövande medmänniskor. Efter som jag inte känner dem så vet jag egentligen inte hur behövande de verkligen är, men eftersom man själv suttit i situationer när allt känns ganska hopplöst, så känns det ändå så bra att ev hjälpa någon som verkligen behöver min hjälp.

Jag rensar och sorterar, slänger och packar ner. Man får en känsla av harmoni när man packar ner och skickar iväg dessa urvuxna kläder. Någon där ute sitter och är ledsen över att sonen eller dottern inte kan vara ute pga att de inte har råd att köpa de där dyra vinteroverallerna mm, som de verkligen skulle behöva... Och här sitter jag med fina vinterkläder som inte längre gör någon nytta. Och det känns sååå bra att kunna dela med mig. Jag hoppas att någon annan hade gjort samma sak för mig. Kanske är jag naiv, men visst har alla en förhoppning om att människor fortfarande är goda och hjälpsamma?! :)

Jag är lyckligt lottad och har verkligen tagit emot hjälp, i min närhet finns människor som är likadana som jag ;). Jag är stolt och tacksam över att jag blivit uppfostrad till att känna mer glädje av att ge än att ta emot.





De kan säga vad de vill om FB, men det är ett fantastiskt forum. ;)

1 kommentar: