måndag 13 maj 2013

"Oj, väldigt vad du ser risig ut...

... du låter ordentligt förkyld, är du sjuk?" 
"Nejnej, det är bara allergin." * Ler*

Bara? Varför svarar man så? Det är inte "bara"... Det är skitjobbigt, sunkigt och väldigt mycket tyckersyndommigsjälv!

Huvudvärk, rinnande och kliande näsa, tjockt i halsen, kli i öron och hals, kliande och rinnande ögon. Äsch, det är "bara" allergin. Man mår SKIT.

Det är dels mitt eget fel. Jag älskar våren. Färgerna, värmen, solen och alla knoppande växter.
För att lindra mina besvär så ska jag:
  • Ta medicin. Check!
  • Sova med stängt sovrumsfönster. Eeeh, nope.
  • Tvätta håret innan jag går och lägger mig.  Vem fan orkar tvätta, föna och greja när kudden kallar??
  • Inte hänga ut tvätten. Meen...
  • Hålla mig inne, stänga alla fönster.  Men familjen är ju ute...
Under allergiperioden ska man alltså vara osocial, instängd och uttråkad. Allergiperioden varar bara i ett par-tre månader...


I går var jag, Jacob och Sandra hos Carola och Hugo i Vitaby :). En trevligt utflykt och det var helmysigt att träffa dem! Men bilfärden varade i ett par timmar. Någon som har koll på hur mycket partiklar och pollen som kommer in i bilen genom ventilationen?? MASSOR!.

Med håret fullt av pollen så gick denna svensken sedan och la sig, vaknade ett par timmar senare med astma och rinnande näsa.

Men, trots allt så är våren min favvo-tid på året. Så är det. Punkt.

Inga kommentarer: