lördag 19 maj 2012

Fyyy faaaaaan....

... vad jag är trött...
Med hosta , huvudvärk och feberkänsla laddar jag nu inför en femte sömnlös natt.
Eftersom Jacob är inne i en "mammig period- De Lux" så hjälper det inte om vi turas om. Det hade inte blivit mer sömn för det, då hade hulianen gåtit efter mamma så att hostattackerna hade blivit ännu värre. Stackarn har haft 40 graders feber i fyra-fem dagar nu, panodilen pressar ner den till 39, och hostan är vidrig. Hostmedicin är inte något som jag förespråkar. (Naturligtvis så får han Ventoline om luftrören är trånga, men annars gör vatten lika stor nytta som slemlösande hostmedicin. Oftast. Om barnen inte är väldigt små och inte orkar hosta.) Men just nu skulle jag ge nästan vad som helst för en luckelimuckmedicin, en dundermedicin, en medicin som botar på fem sekunder...
Eftersom lille killen fått sex antibiotikakurer det senaste halvåret, så ville läkaren avvakta, (ska stackarn någon gång bli immun så ska vi helst inte ha fött upp honom på Amimox) men vi får nog hämta ut medicinen i morgon. Killen har inga krafter och ingen aptit, himla läskigt när barnen inte vill äta eller dricka.

Nu ska denna svenska kvinna försöka sova några minuter innan sötnosen vaknar av nästa hostattack.

Go natt

1 kommentar:

Anonym sa...

Sjuka barn är aldrig roligt. Mina änglar har också varit sjuka fram och tillbaka i två månaders tid nu. Det är det ena efter det andra. Svinkoppor->halsfluss->ögoninflammation->magsjuka->förkylning med feber->svinkoppor igen osv
När den ena är frisk så är den andra sjuk. Jag tror att mina barns immunförsvar är tillfälligt försvagat så att de tar åt sig varje virus samt bakterier som finns i deras omgivning.
Jag har ett par småsystrar som var i Thailand i en månad som bosatte sig hos mig efter resan. Det var då det började. De hade svinkoppor...

Hög feber är inte roligt. Har du testat att bada honom i ljummet vatten och ge honom en massa att dricka. Köp hans favoritdricka om det inte duger med vatten. Det är viktigt att han får i sig en massa vätska så att han inte torkar ut.
Det funkar alltid med mina barn plus kombinerat med febernedsättande medel.

Lycka till