fredag 2 december 2011

Det blir inga egengjorda julkort i år...

... det får duga med färdiggjorda. Eftersom jag känner att jag måste rensa bort en massa "måsten", så sollas "det som verkligen inte är ett måste" bort direkt. Kanske hade pysslandet varit en avkoppling, men just nu känns det bara stressande.
De kort som jag har försökt att göra, och Scrap-alsterna också för den delen, blir bara slarviga och tråkiga- är nog bara att inse att inspirationen måste finnas där. Jag har ideér, men kan inte få till det IRL, typ..

Jacob har i princip varit sjuk varje vecka sedan förskolestarten :(, inte en hel feberfri vecka... I måndags fick så tillslut Ery-Max för att bli kvitt akut bronkit och ev mykoplasmainvasion i luftvägarna, I DAG tycker vi att vi har sett lite friskhetstecken. För första gången på två veckor har han varit feberfri en hel dag :), dessutom börjar vi ana den goa bus-blicken i stället för glansiga och tårande ögon. I dag när R kom hem från jobb så mötte Jacob honom i halle med ett leende och sa "pappkik" R säger alltid "var är pappas kille?", när han kommer hem- nu är vi övertygade om att det var jut "pappas kille" som han sa ;).
"Pappkik", pappas kille... solklart!

Alla dessa feber/host/snörvel-dagar har ju också inneburet en massa VABdagar för mig. Nu har jag lagt undan det dåliga samvetet och verkligen bara ägnat mig åt Jacob (och resten av familjen), det känns faktiskt ok. Den 15 dec börjar min lilla föräldraledighet (15 dec-3 jan) och jag ser verkligen fram emot den.

2 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej önskar dig en fin andra advent!
Kram Annica.

Anna sa...

Underbart! Då kanske vi kan ses lite i jul?! KRAM!