fredag 21 oktober 2011

Hahaha!

Alltså, jag har varit tjockis i stor del av mitt liv, i omgångar, men detta har ALDRIG hänt förr! Kanske är det för att man inte är lika "jämntjock" och för att en svullen mensmage utmärker sig mer nu... Ja, ni har kanske gissat?
En ny arbetskamrat, träffade henne för första gången i dag, klappade mig på magen och frågade :" är det en bebis på gång??" Och så log hon..................................... EH?!....
HAHAHAHAHAH! Tycker synd om henne, hihi, hon skäms mer än vad jag gör!
Jag vet att min midja har sett bättre ut och att våra arbetsuniformer inte smickrar, men jisses... Hahaha!

Jag förklarade med ett leende att bebeisen ploppade ut för ca ett år sedan och att denna svensken inte ansträngt sig tillräckligt för att fixa figuren, men hon såg bara plågad ut :). Jag kunde fortsatt och plågat henne, bara för att lära henne att tänka först och prata sen, men näääää... det var tillräckligt synd om henne redan.
Som sagt, detta har ALDRIG hänt, tidigare. Kanske var det så att JAG kanske behövde detta för att ta mig i kragen. Lite roligt är det i alla fall ;)

1 kommentar:

Anna sa...

Hm. Hon kopplade inte det att du just kommit tillbaka från föräldraledighet med att bebisen faktiskt redan kommit?