onsdag 7 september 2011

Idag har jag insett att:

  • jag verkligen inte gillar sommaren. De senaste åren har sommaren bara inneburit knasigheter och stress. Sen-hösten likaså... Jag föredrar våren. Ljuset, det grönskande ljusgröna, sinnesstämningen hos A och mycket annat.
  • Cupcakes och muffins inte är samma sak, snarare kusiner. Cupcakes är små, sällan fyllda godingar som ibland har frosting "on top". Muffins är större, ofta med fyllning och utan frosting. Nåväl. Jag gör väl som jag brukar. Går mot alla regler och gör stora cupcakes med fyllning och frosting... Hehehe.
  • Ingenting blir som man har tänkt sig. Hoppas kan man ju alltid, men som realist så är jag pessimistisk tills jag får ett positivt bevis på det hela.
  • Jantelagen råder. Även när man har kontakt med myndigheter. Det finns undantag som bekräftar regeln och de är få med UNDERBARA.
  • Man aldrig blir vuxen. Vill man bli vuxen? Vad innebär det att bli vuxen? Kan man bli vuxen men ha ett barns privilegier?
  • Psykvården är sådär. Stödet till drabbade familjer är katatrofalt illa, om inte obefintlig.
  • Att min bebis snart fyller ett år.
  • Att jag ändå är så tacksam för det jag har!
  • Att jag har världens bästa familj och vänner. En stor familj(inkl släkt) som alltid finns där, och underbara vänner.