tisdag 15 februari 2011

Min tanke om mammaledighet...

... är att man ska MYSA, mata, sova, kanske göra lite sysslor, slappa och bara vara... Eller hur?!
Nej, när man är föräldraledig ska man ju dessutom hålla på med kontakt med FK, facket, jobbet, ni vet allt det där som nästan sköter sig själv annars. Jag gillar att man kan sköta sina ärenden med FK via webben, men som med allt annat- det funkar inte alltid som man vill.
Jag vet att man inte får uppge för HÖG inkomst, det är ju fusk, men att så skäll för att man uppgett några hundra FÖR LITE - sanslöst. Vem förlorar på detta? Inte de i allafall? Eller har jag fel?
Får nog sätta mig ner med alla papper och fixa till lite så att jag inte står utan fack, a-kassa , försäkring och annat viktigt när det så småningom återgår till det "normala". Jag gillar den här lilla bubblan man befinner sig i som nybliven mamma, men det blir jobbigt när den plötsligt spricker.
Tycker att jag borde ha vant mig vid att livet inte bara flyter.

1 kommentar:

Anna sa...

Försäkringskassan skapades till alla föräldrars elände. Alla betraktas som bedragare och misstänkliggörs vid minsta lilla misstag. :( Förstår dig precis!