torsdag 22 juli 2010

Tack och lov för...

... havandeskapsledighet!
Ännu en vidrig natt av värme, svett, noll syre, värk i höften och orörlighet lämnar man nu bakom sig... Jag brukar "peppa" mina patienter med att påminna dem om att den sammandragningen som de nyss svor över ALDRIG kommer åter, en sammandragning mindre i det hårda arbetet. Försöker tänka likadant varje morgon...denna vidriga natt kommer aldrig åter... Håll tummarna för att nästa natt blir behagligare... Hm... Klen tröst.
Som sagt så föredrar jag att sova på mage eller rygg, det är nu uteslutet... Ligga på sidan gör ont, men får duga i alla fall... Oj, vad jag gnäller... ;)

Åhhh, blir så avundsjuk när jag kollar kusifinens blogg... Vilken kreativitet! Jag har massor av händelser att scrappa om; student, graviditet...MASSOR! Men blir man färdig till att skapa???? NOPE!

3 kommentarer:

Anna sa...

Stackars kusifinen! :(

Men du, har du provat att palla upp med kuddar runt dig när du sover? Min grav-yoga instruktör visade var man behöver stöd när man sover på sidan, och det funkade ganska bra för mig. Sov med 8 kuddar (!!!) i sängen den sista tiden. Minst en kudde som stöder ryggen bakifrån, en som stöder magen framifrån, kuddar mellan benen och gärna någon kudde under den arm som är överst. Så blir det minst belastning. Och har du kuddar kvar kan du ju ha en under huvudet också. ;)

KRAM!

L-8 sa...

Enda nackdelen med att dela säng med så många kuddar är att det blir sååååååååååååååååååå varmt...

Anna sa...

Det är förstås sant. Jag var ju i det här läget i januari månad, men jag var ändå varm... Men du kanske kan skippa täcket? ;)