söndag 6 juni 2010

En underlig dag...

... både jag och R vaknade 06,15 totalt utvilade :O. Kan då tillägga att vi inte kom isäng förrän vid 00,30 ca... Aningen förvirrade knallade vi upp och åt en mysig frukost i solen, kändes som om vi var ensamma om detta... T o m hundarna verkade undra vad sjutton vi sysslade med.
Men...
... när klockan var halv nio så däckade vi båda två i soffan. Då kom verkligheten ifatt oss;). Nu har man en underlig bakfylle-känsla och dagen verkar bli vääääldigt seg... mycket märkligt...

Sommarplaner:
Långledighet, sola, njuta, bli fint brun och bara vara.
Fakta:
Lite orolig för inte kunna sola och njuta i solen. Varenda kroppsdel som utsatts för sol är i dag knottrig och röd. Det kliar och jag liiiider. Varför nu detta?? Varför soleksem trots att jag vidtagit stor försiktighet och smort in mig mig solfaktor nr hög??
Långledig är jag, men hur kul är det att sitta inne när alla andra solar och badar...Suck... tycker väldigt syyyynd om mig just nu... Suck...
Oj, PANG, dåligt samvete träffade mig precis i nacken... Världsliga saker egentligen... Kunde varit så mycket värre, eller hur?

3 kommentarer:

Anna sa...

Ja, det kunde varit mycket värre.
-- Det kunde varit jag!

;)

Äsch du, strunta i det där dåliga samvetet nu! Det är klart att du vill kunna njuta av det fina vädret, precis som alla andra. Du ska ju dessutom vara långledig och har chansen att kunna njuta extra mycket. Hoppas att eksemen försvinner snart! Kanske är bäst att ta det lite lugnt i början... ;)

KRAMAR till världens bästa kusin!!

Monni sa...

Jag tror att det är kroppens sätt att säga "ta det lugnt med solen", precis som Anna påpekade...Skugga är skönt det med!!!
Passa på och läs de där böckerna du alltid velat läsa men inte hunnit...Kram!!!

Sara sa...

Ta solintag portionsvis trots att det är trist att behöva begränsa det... Tänk en god bok i skuggan av ett träd, bra musik i lurarna och en glass i handen... Jag hoppas att R är väl införstådd med att gravida kvinnor ska passas upp som de drottningar ni är! ;)

KRAM!