fredag 12 mars 2010

Kräker...

... på alla makeoverprogram på tv... vilken kanal men än tänker slötitta på så visar de "Extreme home-makeover", eller något annat inredningsprogram där det fixar och donar och hjälper de stackars människorna att ha ett fint boende...
... på reklamen om "grannyran"... När FAN tänker de hälsa på hos oss???
... på alla andras glädje när de får huset inrett eller miljoner på kontot .

Just nu känns det som om empatin tagit semester, att kunna glädjas åt andras lyckan finns inte på denna kartan. Egoistiskt? Absolut. Jag älskar att ge, att inte kunna ge utan bara behöva få eller låna är ingen glädje. Jag lever inte mitt drömliv just nu.

PANG! ... och där kom det dåliga samvetet... med en omvänd på kinden.

Jag har egentligen allt som jag behöver. När det gäller personer, värme och kärlek i mitt liv. De förgyller mitt liv och jag älskar dem alla; man, barn, föräldrar, vänner, släkt- alla! Jag unnar alla mina nära och kära all lycka och miljoner, så ovanstående är inte hela sanningen. Jag bara undrar hur länge det här ekorrhjulet tänker snurra innan vi får hoppa av...

Vad skulle jag gjort utan all hjälp, all värme, all kärlek och alla ord på vägen?

Inga kommentarer: