lördag 13 mars 2010

Hade en flipp-dag i går...

... flippade faktiskt på mesta och DE flesta...

Försäkringskassan fick sin beskärda del pga sin låååångsamma handläggningstid, trots att de har ALLT de behöver... ; intyg på intyg och det faktum att vi faktiskt anmäler VAB varje månad. Vi är inte direkt nya för dom..
När det gällde priser på mediciner så hade jag ju ingen konkret att skälla på, det bubblade i hjärnan tills att jag trodde att den skulle sprängas... Visst har man frikort, men inte förrän man kommit upp i 1800 kr, och då har man faktiskt i verkligheten betalt 4500 kr... När nu frikortet gått ut så är det ju bara att börja på ny kula, och hur fan kan man tillåta att nödvändig medicin ska kosta 1200kr?? Medicin som är väääldigt nödvändig, det går ju inte bara att sluta med den när man inte har råd, just sådan medicin måste ju trappas ut lååångsamt om man någongång ska lägga den på hyllan...
= dålig fart på F-kassan+liten lön pga avdrag+dyr medicin= not so funny.

Mmm, dessutom satt jag ju och retade mig på alla dessa tv-program, egentligen helt oskyldiga men så retliga just då... Jag hade en kroppstemperatur på 40 grader och en puls på 150 långt in på kvällen, inte alls bra... Stress kallas det. När jag gick och la mig så hade jag dessutom ischias-känning... så gissa om det var "synd" om mig i går. Bara så att ni vet... det var vääldigt synd om mig.
Men nu är det ok igen;)

Tills någon säger något som jag kanske misstolkar... känner att jag är lite spänd...liksom...

4 kommentarer:

Sara sa...

KRAM vännen! Förj*kligt att livsviktig medicin ska kosta som den gör... Rent ut sagt förj*kligt!

Anna sa...

Heh. Känner igen det där...

KRAMAR!!!

Monni sa...

(((kramarom)))

Far sa...

Det vet du ju" vi avreglerar apoteksverksamheten för konkurrens är bra" Dvs man plockar bort bra och billig medicin för det tjänar inte storbolagen så mycket på. För säkerhets skull höjs priserna på redan dyra.