onsdag 3 oktober 2007

Att bli sjukare av att sjukanmäla sig än av sjukdomen i sig...

...låter det konstigt?? Men bara tänk...

Vaknade med lumbago/ryggskott/ischias i dag, vet att det funkar inte, hur gärna jag än vill, att fungera normalt på en förlossningsavdelning. Efter många minuters vånda ringer jag och sjukanmäler mig. Punkt slut, eller? ...


...NÄDÅ! Det är nu man blir riktigt sjuk!

Så fort jag lagt på luren kommer symtomen i form av; hjärtklappning, ångest, mal i plånboken, dåligt samvete osv osv.. Det är ju inte så att jag inte vet hur Åsa på jobb nu sliter sitt hår och svär ramsor över mig, och det är ju inte så att jag är så rik så att en karensdag inte gör något....

Alltså blir man sjukare av att sjuk-anmäla sig, än av sjukdomen i sig...

3 kommentarer:

Solblomma me blåa ögon sa...

Det hade varit skönt att slippa höra sucken i slutet av samtalet. Det är iallafall inte nåt du har valt så ta nu och gå och lägg dig på golvet......hm.....och sov så gott du kan.

Kram Lotta

Anonym sa...

Stackars dig min vän! Det är inte kul o ont gör det!
Men de klara sig, det vet du...

Krya på dig! Mizz U!
Massa Kram!!!!

skimmer i klarglas sa...

Kramar i massor till dig gumman!! Hoppas du snart är bättre!!
PUUUssssss