måndag 6 augusti 2007

semester 07... del 2...


Jodå...allt gick bra med förtält etc!
På med världsvana minen, kaxiga solglasögon-blicken, slänga lite käckt med hårsvallet, spotta i nävarna och igång med arbetet. Samtidigt som blicken flackar lite nervöst bakom solglasögonen ler jag lite anträngt och låtsas som om jag vet PRECIS vilken pinne som tillsammans med en annan pinne ska sitta JUST DÄR...
Allt stämde på första försöket! Puh! Tre djupa andetag, le mot folkmassan..DÄR FICK NI!...
Och så är man en i gänget. Godkänd i Campar-gänget. (Definiera en campare: ...ja...bland annatkan man nämna:foppa- tofflor i hiskelig färg, fritids-dress, diskebalja och handdukar på tork...:-D)
Rulla ut mattorna, fram med möbler, upp med gardiner och lägg ölen på kylning... Allt är som det ska. Allt finns på plats. Även regnet. Tack och lov att vi inte tältar...

Sitter i förtältet och hör regnet paddra på taket. Mysfaktor? Ca 3 på en skala 1-10, inte mer...
Ca 10 min har gått när första grälet/diskussionen hörs mellan döttrarna. Dessa diskussioner återkommer med jämna mellanrum under veckan. Allt för att vi ska känna oss hemma...

återkommer....

7 kommentarer:

Anna sa...

:-D

Jag trodde ni var rutinerade husvagnssemstrare vid det här laget. Ingen anledning att vara nervös då, väl? ;-)

KRAM!

solblomma me blåa ögon sa...

Hade vatt kul att vara en av grannarna. Har lite svårt att tänka mig dig med att sätta upp förtält, hihi.
Kram

Anonym sa...

BRA! Klart att ni klarar av att sortera pinnar och sånt!
Nu fick dom hitta på något annat att prata om på kvällen!
Jag minns när vi satte upp tält på Sibbarp. Speciellt när pinnarnas märkning hade slitits av efter alla års upp-och nerpackning.
Det var nog då vi slutade campa.
;-)

Unknown sa...

Anna..:-) Jag blir ALDRIG rutinerad husvagns-semestrare..vill inte...hihi;-P

Moster Bitten:-D det är ju så många pinnar..hihi

Lotta! :-P Jag har oanade talanger..HAHA

Anna sa...

Nu blir jag helt desillusionerad... :-(

;-)

Unknown sa...

HAHA :-D

solblomma me blåa ögon sa...

Nu tycker jag att vi väntat länge nog på fortsättningen, hände det nåt mer kul ?
Kram