söndag 5 augusti 2007

L-8:as semester 07...del 1...

...jaha, då lider min semester ännu en gång mot sitt slut... ,sommaren har väl varit en typisk svensk sommar; våt, sval och dyr.
Nu har SMHI lovat en fin solvecka och jag hoppas att de håller vad de lovat! Denna veckan ska vi bara gassa!!! Röda och sönderflagade kommer vi tillbaka till jobb nästa vecka...
Har ju haft en bra sommar!! Träffat trevliga släktingar och vänner, shoppat lite och fikat lite, fått trevliga sms och mms, mailat och tjattat. Precis som det ska vara.
Barn och man har också haft en bra sommar, varit friska och så.

Annars har ju ungarna följt sitt sommar-mönster:
  • vänt på dygnet,
  • badat trots regn och temperaturer under 15-strecket,
  • fyllt soptunnan långt innan tömning och
  • allt det där andra som hör till..:-)

Så var vi ju iväg på husvagns-semester...På Öland, för första gången, vi brukar hålla oss på smålänska östkusten. Mest Kalmar.
(Jisses, vad jag älskar Öland, Småland och allt vad detta innebär!! Röda gårdar, skogar och... ja, helt såld är jag! )
Nåja, hur som helst, jag fick ju alla bevisen jag behövde på att vår familj inte är en camping-familj... Mer åt Sunes sommar hållet... Rickard och jag kan göra det mesta ihop, men nu hade vi ju barnen med...

Planera går ju bra, packa in i vagnen lika så. Positiva tankar flödar! "Barnen behöver detta! De kommer att uppskatta att vara hemifrån! En vecka utan varsin dator med internet-uppkoppling, det blir en baggis!" NOT!!! NOT!!! NOT!!!
Som om jag inte visste redan; hela deras liv finns ju där i burken! Och, JA, de sitter där ofta. Men mina barn är väldigt duktiga på att vara ute och att röra på sig så vi har liksom inga problem med detta. Inga scheman och stop-tider behövs. (De sover till 12, är ute till 22 eller 01, sitter vid skärmen till 02,00... se inga problem...HAHAHAHAHA)

Men med glada miner kom vi iväg tidigt en söndagsmorgon. Resan gick super. Mannen kör som en gud och Lotta som annars somnar vid Vellinge ansträngde sig för att vara vaken och social. Barnen nockade vi... Nädå! Calma-tuggumi, mp3/4, solglasögon och kuddar gör susen!!!
Lagom med fika-, sträckapåbenen-, och kissepauser gjorde vi och var uppe på Öland i lagom tid på söndag eftermiddag.
...det är nu det börjar... ...alla andra på campingen vänder solstolen på vårt håll, öppnar en öl, tar en klunk, sätter ner ölen på marken ....och korsar sina händer samtidigt som de lutar sig bekvämt tillbax... ...publiken är på plats... nu ska förtältet upp....

slut på del 1

:-P

4 kommentarer:

Anonym sa...

VÄLKOMNA HEM!!
Hi hi hi! Ska bli spännande att få ta del av 2:an.

solblomma me blåa ögon sa...

Jag är besviken på dig ! Du kan ju inte bara sluta att skriva här, jag väntar med spänning på fortsättningen !!!!
Kram

Anonym sa...

Ja, det låter som vår familj ungefär...men förvånansvärt lite klagan om datorerna i år faktiskt...
Längtar tills du kommer tbx!!
Kram

Anna sa...

Ha ha ha! Vänter med spänning på fortsättningen!! :-D

Välkomna hem, förresten!