söndag 6 december 2015

Snart är det ...

... dags för tenta, operation och julfirande. 😳
På torsdag är det dags för inskrivning och diverse förberedelser inför min kommande strumaoperation. Jag har ingen aning om hur många som läser min blogg, men jag vet att många letar info på nätet inför operationer, så även jag... Kanske kan min berättelse hjälpa någon med funderingar och Google-sjuka. 

Min sköldkörtel mår egentligen ganska bra. Den har tillfredställande kommunikation med hypofysen och jag har inte problem med vare sig hög eller låg ämnesomsättning. Mitt TSH-värde är visserligen lågt, under referensområdet, men eftersom T3 och T4 är normala så ska detta inte vara något problem. Säger de utbildade och välbetalda...
Anledningen till att jag ska lägga mig under kniven är att min sköldkörtel har lagt till med en ful ovana-den växer. Nu har den vuxit så mycket att den trycker på trakea-luftstrupen-och orsakar lite problem för mig.
För att utesluta cancer och annat så har jag genomgått röntgen och finnålspunktion. Inga obehagliga undersökningar direkt, det var en väldig lättnad att få veta att det bara rör sig om kolloid-struma.

Inga kommentarer: