tisdag 24 juni 2014

Framtiden

Verkar innehålla en del.
Jag ska alltså börja en utbildning till hösten och sonen siktar på en karriär som fotbolls-, och/eller friidrottsstjärna :).

Om vi börjar med mig: den 25 augusti så startar vård- och hälsoadministrations utbildningen på Lernia vid MAH, och jag är antagen!! I fyra terminer ska jag utbildas till en helt ny titel och ganska annorlunda inriktning. Spännande, skrämmande, nervöst och intressant :). 
Detta innebär studielån och tentor... Men, kan andra så kan väl jag...

Sonen, däremot, har ju några år framför sig innan han behöver tänka på hur hans vuxna liv ska se ut. Men, varför vänta, han har sina planer klara! För hans del så är idrott framtiden, han ska bli proffs. 
Enda problemet är att välja...; friidrott eller fotboll? Tiokampare eller nya Zlatan? 
Mamma undrar vilket av det som kan ge henne ett hus med strandtomt...

 Kanske blir han rent av byggare...


2 kommentarer:

Anna sa...

Har inte hört talas om någon rik friidrottare. Inte i Sverige, i varje fall! Kör på fotboll!!! ;)

Och jag har nog sagt det förut, men FYFANVADUEBRA!!!! <3

Unknown sa...

Haha, fotboll it is!! Hihi
Taaack :)