torsdag 24 april 2014

Jag är sjukskriven på heltid...

...men jobbar samtidigt heltid...

Nej då, jag lurar inte fk eller staten. Jag får inte dubbelt betalt.


Just nu tillbringar jag mycket av min tid med att ordna möten, ringa myndigheter, ta reda på fakta och se till att allt rullar på och att ingenting går fel. Precis som alla andra i vardagslivet. 
Men mina dagar är fulltecknade. Jag fixar och donar och försöker hålla i sär fem personers möten, intyg, avtal och en massa annat. 
Hur ska jag hinna jobba??

Varje kväll när jag lägger mig för att sova så rusar tankarna. Jag går igenom dagen och försöker komma i håg morgondagens måsten. Och varje kväll kommer jag på saker som jag faktiskt glömt att göra...

Det är intyg som skulle skickats, rullstol som skulle lämnats tillbaka ( vr fan är de papperna då??), larm som ska avboka, samtal som skulle ringts...

Min hjärna funkar inte som den gjorde för några år sedan, men jag Hr fortfarande inte accepterat det. Har börjat anteckna och skriva ner, vilket resulterar i lösa lappar överallt... Som kommer bort.

Hur sjutton ska jag hinna jobba???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej hur ska man orka när man projektledare för allt och alla? Du behöver ju hjälp: det är helt orimligt att du ska sköta allt och komma ihåg allt! Speciellt när du redan från början mår dåligt. Tycker det låter som om du ringer samtal för både din man och dina myndiga döttrar, till exempel. Låt dem försöka själv, ibland i alla fall. Jag vet - inte så lätt, de mår inte bra och har problem - men för DIN skull måste du faktiskt begränsa hur mycket du kan mäkta med. För om du kollapsar helt - hur ska då resten av familjen klara sig om de aldrig fått försöka själv? Så för allas skull är det smart om det går att fördela arbets- och komihågbördan så mycket som möjligt. Det är säkert inte så lätt i början, men det måste ju gå om du och ni ska ha nån chans att må bra!

Tips är att skaffa en app eller använda något verktyg i datorn som samlar all information. Jag använder Evernote, som jag kommer åt från vilken dator med internet som helst - och som finns som app till min mobil. Där kan man göra listor, lägga in bilder och ljudklipp (fotografera saker, spela in tankar osv), samla dem i olika "anteckningsböcker", sätta etiketter osv så att man lättare hittar. Det går också att lägga in påminnelser, speciellt i appen, så att det plingar till när det är dags att göra något. Och att kryssa av, men ändå ha kvar - så man vet vad man gjort. Det har i alla fall jag haft problem med att komma ihåg när jag mått som sämst. Bra att ha lite koll på sånt också, så man inte gör det igen.

Evernote är gratis dessutom. Man KAN uppgradera, men jag har klarat mig fint med gratisversionen i mer än ett år.

TA HAND OM DIG!
KRAM!

Anna sa...

Ja, det är en hopplös ekvation det där. :-/ Kramarom och skickar lite kärlek! <3

Unknown sa...

Tack för tipset Annica!!
Kramar tillbaka!!