lördag 20 juli 2013

"Vår dagliga lögn giv oss idag..."

...och låt oss fortsätta driva sjukvården i fördärvet...

Är förbannad. Heligt förbannad, och verkligen orolig.
Det prats så mycket om situationen på förlossningsavdelningarna i landet. De stackars barnmorskorna tvingas lämna de nyblivna föräldrarna direkt efter förlossningen... Vill ni veta en hemlighet?? De gör de alltid!! När de har broderat färdigt så lämnar de rummen för att skriva journal, och kvar ensam på rummet, är USKEN!!! SÅ är det alltid, oavsett beläggning, oavsett bemanning! Så det så, nu vet ni det!
De pratar om krisen i sommar. Idiot-uttalande från ledning och mer betalda knasbollar. Det är alltid kris!! Och en av anledningarna till att barnm har det jobbigt är att uskarna blivit färre!! De har gått in i väggen, byter jobb, börjar läsa osv. Vi har sprungit benen av oss i flera år! INGEN nämner oss ens....

Är förbannad. Heligt förbannad och väldigt ångestfylld.
Om två veckor så är semestern slut... Det är meningen att jag ska testa att jobba 80% då.
Efter en lång tids sjukskrivning pga utbrändhet ovh depression, så ska jag försöka överleva på en avdelning i KAOS. KAOS med stort K.


ÅNGEST

2 kommentarer:

Anna sa...

Har helt glömt bort att komma hit och läsa de senaste veckorna. Förstår din ångest. Hur hanterar man en sådan situation när man kommer tillbaka efter sjukskrivning och semester? Helt hopplöst. Och det är verkligen sorgligt att det bara skrivs om barnmorskorna i tidningarna. Situationen är ju vidrig för er också, och ni är minst lika viktiga för oss patienter. Det känns lite som att BM stödjer i det medicinska och ni stödjer i det känslomässiga - båda är lika oumbärligt för en kvinna under förlossningen, tycker jag.

Konstigt vad lätt det är att strunta i dem som har lägst status på en avdelning. Kan bara återigen säga hur imponerad jag är av att ni klarar av att ta hand om era patienter utan att de märker vilket jävla situation ni arbetar i, och jag är så ledsen över hur hopplöst det verkar.

Du är bäst, älskade kusifinen (har jag hört från ögonvittnen ;)), och jag önskar att din arbetsgivare kunde uppskatta det du gör också!!

KRAM!

Monni sa...

Kan bara hålla med Anna! Jag VET ju att utan er stannar vården.
Kämpa på fina du! Kram <3