tisdag 27 september 2011

En helt vanlig måndag...

... i familjen Annorlunda.

  • Första dagen på inskolningsvecka på förskolan (läs dagis)
Allt gick över förväntan :). Jacob gillar att leka med barnen och vill inte alls sitta och gömma sig hos mamma.
Tyvärr fick vi avsluta lite tidigare än väntat eftersom jag plötsligt blev fruktansvärt yr. Jag kunde inte titta neråt eller åt sidorna utan att tappa balansen, och jag kunde liksom inte tänka klart. Vi åkte till VC för att förhöra oss om det kunde ha med insektsticket att göra. Jag trodde nog inte själv det innerst inne, men det är aldrig fel att kolla upp saker. Det är snarare stressrelaterat. De som känner mig vet varför.
  • Sandra åkte med Julia till stallet för att hälsa på fiiina hästar.
Resultat: Hon fick tillbringa några timmar på akuten med venflon i armen och en dos med kortison och antihistamin peroralt. Tydligen har dottern alltså utvecklat en allergi mot hästar också... Hm...

2 kommentarer:

Anna sa...

Alltså, du vet om att det är lekmän som läser din blogg va? Vad f-n är peroralt? Och venflon? ;)

Hoppas att hon mår bättre nu! :)

Och yrseln -- been there, done that. Jag trodde jag var halvt döende, och blev först irriterad när läkaren påstod att det var stress. Jag har förlikat mig med det nu...

KRAMAR DIG HÅRT, HÅRT!!! <3

Monni sa...

Anna: "Venflon" är en sorts plastslang som sätts in i en ven för att kunna ge dropp och läkemedel rakt in i blodet. Det heter PVK = Perifer VenKateter på riktigt, "Venflon" är ett varumärke på den bästa av dem...men säg inte det till Camilla för hon jobbar hos konkurrenten...;)
Per-oralt betyder genom munnen. Att man sväljer läkemedlet helt enkelt.
Hälsningar sjuksköterskan.

Lotta: Stora kramar till dig! Det är tufft på alla sätt att vara mamma. Du fixar det galant!!!