lördag 24 september 2011

Dessa äckliga...

... och vidriga bananflugor... Många är de också :(
MEN, räddningen är nära! Ett glas med vatten, lite socker, vinäger och diskmedel och VIPS, så har man gjort sig en flugfälla! En väldigt effektiv sådan, farbror Frej skulle inte kunnat göra det bättre :). Efter en halvtimme är botten fylld av äckliga, vidriga bananflugor, hehehehehe. Jag brukar inte önska livet ur någon, men bananflugor... OCH ollonborrar!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

R och jag var på inskrivningssamtal på J´s förskola/dagis i fredags. Mixed feelings måste jag säga...
Personal, lokaler och annat var kanon, de har redan förberett för sonens ankomst. När vi gick rundan för att kolla in lokalerna så kunde vi se sonens namn på diverse ställen, på pärmar, klädfack, lådor och annat.
Det kändes väldigt bra, samtidigt som att jag inte riktigt kunde ta in att vår lille goding ska tilllbringa sina dagar där... utan oss... Lille plutten.
Jag har ingenting emot dagis eller dagmamma. Ända sedan sonen föddes så har vi vetat om att denna dagen skulle komma. Men den kom så fort... Önskar att vi haft ekonomisk möjlighet att vänta med denna dagen tills i mars...eller nåt...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VAD HAR BARN I DEN ÅLDERN PÅ SIG UTOMHUS NÄR DET ÄR HÖST OCH KALLT???
Har fixat skaljacka, fleece, overall, fodrad regndress, vanliga regnbyxor mm mm. Trodde att jag var förberedd på allt. MEN, nu känner jag att jag skulle ha köpt skalbyxor, ullunderställ, fleecedress, allväderstövlar mm mm. Blir stressad.. Vill att sonen ska ha allt som han behöver, tänk om han fryser?! Tänk om de tycker att han inte har rätt kläder... TACK och lov för min goa kusifin som kan komma med goda råd och som har kol på vad små barn behöver. <3.
Har aldrig förr haft dessa krav på mig, kanske dyker de upp för att jag själv tycker att jag borde kunna detta...han är ju vårt TREDJE barn... hm...
......................................................................................
Gröt i hjärnan

1 kommentar:

Anna sa...

Era stora barn är ju så himla stora att det här nog ändå räknas som första barnet. ;)

Lindex har himla bra överdragsbyxor till en lagom peng, som är bra att bara dra över de vanliga kläderna, innan det blir för kallt. Om jag får tid kan jag rota i kassarna och se vad jag hittar. Vilken storlek har han nu? (Har ev gett bort ett par redan...)

Och han behöver nog inte både fleecedress OCH ullunderställ. ;) Vi har en tunnare fleecetröja + fleecebyxor i stl 86 (rött) som ni kan få om ni vill ha det. Ni ska ju ha vinterskor och två par gummistyblar också, ju, så vi kan ta det på samma gång.

Ett tips från coachen: ta dit de varma kläderna redan nu (kanske inte overallen riktigt ännu), för helt plötsligt kommer det en dag när det bara är ett par plusgrader, och då får mamma och pappa skämmas när barnet får leka ute i bara jeans (som vi...).

Och du - sen kan man ju faktiskt fråga personalen om de tycker något fattas. ;)

KRAM