torsdag 24 juni 2010

OJ, vad jag sover bra...


... NOT...


Jag Älskar sommar och värme, men gillar INTE klibbiga, sömnlösa nätter :(. Jag sover bäst på mage eller helt på rygg... som ni kan förstå så funkar detta INTE just nu. De senaste veckorna har jag försökt sova lite halt på mage/halvt på sidan, detta gillar bebben INTE. Det blir trångt och han markerar tydligt att det inte är ok. Ligga på rygg funkar ju inte heller, det vet alla som någon gång varit gravida... Det trycker, värker och till slut så blir man yr... Bebbe med tillbehör börjar bli tyngre och trycker på Vena Cava och andra viktiga organ och grejs där inne i kroppen.

Bäst sover jag sittandes ;), hm funkar SÅDÄR i en icke höj och sänkbar säng. alltså blir det soffan för denna svensken.

När jag har kämpat länge nog, svettats floder och det värker här och där, då ger jag upp... Med kudde och täcke går jag tjurigt ner till ett svalt, mörkt vardagsrum och intar soffläge. I ett par timmar... Sen går solen upp, och jag upptäcker än en gång att vi faktiskt inte fixat persienner eller rullgardiner till de stora fönsterna där... De vätter mot öster och det gör soffan också. Alltså väcks jag vid 6-tiden av stora, härliga och värmande solstrålar.... Försöker verkligen älska solen och värmen. Verkligen! Men just DÅ är det svårt ;).

Gnäll, gnäll.. ;), det enda raka är väl att sätta upp persienner eller fortsätta att gnälla. Eller ta en legal tupplur i skuggan senare på dagen... Inte helt fel :).

2 kommentarer:

Anna sa...

Hihi!

Vi har ett stort fönster i badrummet -- precis där Matildas skötbord stod. Efter att hon blivit klarvaken vid nattliga blöjbyten i några veckor tröttnade jag och hängde upp ett tjockt svart tygstycke över fönstret. Inte särskilt vackert, men det höll i alla fall ljuset ute. ;)

...Kanske hade passat i ert vardagsrum också? ;)

Monni sa...

Låter hur jobbigt som helst! Jag röstar för en upphängning av mörkt lakan eller liknande, ikväll.
Hoppas du får sova!
En tupplur är alltid skönt och välgörande.