torsdag 31 december 2009

Nytt år, nya utmaningar...

... och nya tag mot överflödiga kilon...

Jag tror inte på nyårslöften. Som den motvalls-kärring jag är så skulle jag aldrig gå på det, eftersom så många andra gör det;). MEN, efter all julmat, julmust, knäck och annat GOTT så passar det bra att ta nya tag lagom efter nyårsafton. Jag har nog gått upp 1,5 kilo under julen, men utan att känna panik och ångest. Nu vet jag HUR jag ska göra för att åtgärda detta lilla problem;). Tänk om man kunde gått ner 15 kilo till sommaren :D, då skulle jag nog kunna ha ganska korta shorts för första gången på MÅNGA år, och inte de där trekvarts-byxorna som får mina icke-långa -ben att se ÄNNU kortare ut...


Bästa vännerna kommer i kväll, tillsammans ska vi äta THAILÄNDSK RISRÄTT, RIS och VITLÖKSBRÖD. Som efterrätt blir det vitchoklad-PANNACOTTA... GOTT GOTT. Till detta blir det gott vin, öl, och bubbeldricka förstås :). Cinzano ASTI... slurp...

Dukningen har gott som smort, likaså städning och annat. Rickard fick ta över lite när jag fick lite hjärtklappning och blev smått irriterad... Bricanyl och små-ångest inför det nya året fick hjärtat att banka på en liten aning för snabbt. I fjor vid denna tiden satt jag och bloggade om att vi önskade ett bra 2009, det kunde ju i allafall inte bli värre än 2008... I år gör jag inte om samma misstag... Vi håller bara tummarna och kramar om varandra ofta. Januari är fullbokad med diverse möten, ssmtal och annat smått och gott, hjärnan kokar över emellanåt men vi börjar vänja oss.

---------------------------------

HÄR kan ni läsa lite om vad vi stått och står inför.

---------------------------------


ETT GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR önskar jag alla som läser. Släkt, vänner och alla andra. EN STOR KRAM.


Inga kommentarer: