fredag 13 november 2009

Sitter och läser...

...nyheter på webben...

Det är mycket nu. Vellinge kommun har stora problem, med sig själv eller med flyktingbarn-välj själv efter egen åsikt. Själv kan jag väl tycka att det är dags att de tar sin bit av kakan... Vatikanen har problem, med sig själv eller Jonas Gardell... Har svårt att tycka att Jonas Gardell kan vara ett problem...

Vattenfall letar ny VD- and I couldn´t care less...

Zlatan "pissar" på rasisterna- go Zlatan!

Mobilia i Malmö har problem med en man som stjäl toarullar...


... och egentligen bryr jag mig inte... inte alls... om de så skulle släppa en bomb på åkern utanför... tror inte att jag hade brytt mig just nu...


Har så många samtal att ringa, så många saker att planera, så mycket frågor att ställa och så många intyg att ordna... På måndag ska allt tas itu med, och jag vet inte var jag ska börja. Det snurrar mest hela tiden.

Och ändå är man tacksam, tacksam för att vi har varandra. En underbar vän har i dagarna drabbats av sorg, hon har mycket att ordna sedan en anhörig somnat in för gott. Då tar jag gärna mina bekymmer. Mina tankar går till henne med en massa styrkekramar. (((kramar om )))


Just för tillfället är jag ett riktigt EGO, jag har inte förmågan att bry mig om världens bekymmer just nu. Det ångar från mina öron när hjärnan går på högvarv.

Någon tog ett foto på mig häromdagen. DET SER UT SOM OM JAG BLIVIT 10 ÅR ÄLDRE den senaste veckan... Jag fick en CHOCK.



4 kommentarer:

Anna sa...

Det är bara trötthet, vännen. Så fort du fått sova ifatt lite kommer du att se ut som 25, precis som vanligt! :*

Och nu är tiden för dig att bry dig om dig själv och din familj. För vem bryr sig om er, ifall ni fokuserar på världssvälten? (Vi tänker förvisso på er alltid, men det är klart att ni måste lägga er energi på att ta tag i ert.)

Du fixar det här. Försök bara inte lösa allt på en gång, utan ta en sak i taget, så blir det mindre överväldigande.

KRAMAR TILL ER ALLIHOP!!!

Magda sa...

Väl valda ord. Klocka och väl värda att skänka en tanke åt. Jag vet att vi inte pratar längre varför är var och en vetandes om. Men du skall veta att jag följer er tänker på er och tror på er. jag vet att du har hjärtat där du behövs..din familj..vilket är helt rätt.
Jag väljer att skicka dig en kra och en tanke i kväll, men även våran kära arbets kollega.
kram

Unknown sa...

Magdalena, tyvärr är du en av de vänner som jag inte haft tid att träffa på en ganska lång tid. En väldigt lång tid... Det beror inte på något annat än tidsbrist och kaos i mitt liv, det lovar jag. Tack för dina alltid lika fina ord.

kusifinen: tack för att du finns <3<3<3<3<3

Anonym sa...

Veckans avslöjande!

Jonas Gardells intyg för att få filma i Vatikanen är inte ett inspelningstillstånd, utan ett besöksackreditering.

Det avslöjade Dagenläsaren "Tobias H" under chatten på Dagen.se i går. Och nu bekräftar också Katolska kyrkan i Sverige uppgifterna.

Det var när Dagen.se bjöd in till chatt för att diskutera den tv-sända debatten mellan Gardell och Katolska kyrkan som uppgifterna om "intyget" avslöjades.

Läs mer om avslöjandet på http://www.dagen.se