tisdag 27 oktober 2009

Nu ska denna svensken...

... börja åka buss igen... Ve och fasa..
Nej då, Det är ganska skönt att vila ut på bussen, på morgonen sover man hela vägen in, efter jobb så kan man rensa hjärnan...inte behöva tänka på trafiken...
Det enda negativa är sena bussen hem på kvällen, Södervärn är inte mitt favvoställe kl 22 på kvällen... Hinner jag inte med 21,56 bussen så får jag vänta till 22,26 och är hemma kl 23,30... Inte så nice, inte alls... Men jag får tänka positivt och tänka på alla pengar som vi sparar. Tankade i morse och fick mig en tankeställare... Bensinpriset ligger inte längre på 11 kr/l, och parkeringsavgiften är dessutom 5 kr/h. OM jag hittar plats på Pildammsvägen...annars kostar det MYCKET mer... för att inte snacka om P-böternas kostnad om jag nu inte hittar en laglig p-plats.
Så, Lotta får vackert bita i det sura äpplet och glömma sin mörkrädda sida. Med MP3-spelaren laddad med bra musik, mobilen i jackfickan och glatt humör så ska denna svensken alltså köra KBT- Kognitiv beteendeterapi. ;)

2 kommentarer:

Anna sa...

Det går säkert jättebra! Håll dig bara i de ljusa delarna av torget så är det ingen fara. ;)

Monni sa...

Lycka till! Medalj till dig för att du (dessutom) gör en insats för miljön!!!
Så långt har inte jag kommit...