tisdag 16 juni 2009

Varför har jag mest energi mitt i natten?



Då kan jag scrappa, städa, stryka, planera... Varför kan jag inte ha lite av den energin på förmiddagen... då sitter jag mest och degar framför datorn eller agerar taxi... Eller så sover jag...


Klockan blir ofta halv 2 innan jag kommer i säng, och då ligger jag och vrider mig ett bra tag innan jag får ro. Om inte...

...Shelby har bestämt sig för att sova inne.

Shelby är som min nallebjörn. Ett gosedjur...

Strax efter att jag lagt mig till rätta så hör man dom små tassarna på sovrumsgolvet. Hon ska ligga till vänster om mig, bredvid kudden...med min arm som huvudkudde...

Men först ska det kelas. Katter hälsar med pannan. De stryker sin panna mot de som de gillar och hälsar på. ...Och hon hälsar... Länge...

Det lugnar...

Det sänker pulsen och blodtrycket, det är sedan länge känt...och det stämmer...




Inga kommentarer: