tisdag 2 juni 2009

Livet på en pinne...

Rickard har tagit över när amanda kallar i panik på kvällarna. God bless that man!! LUV HIM!
<3<3<3<3
Inte så mycket för att jag inte orkar...(man orkar allt när det gäller barnen)...utan för att se om vi kan bryta beteendet lite. Hjälpa henne att "lura" paniken(?) så att kvällen blir lugnare.

Han såg ganska tagen ut när han kom ner efter kvällens turbolens...
Han hade fått hålla fast henne när hon i förtvivlan gråtit, skrikit och snurrat runt i sin säng.
Som vanligt så "försvann" hon en kort stund, för att sedan vakna i fullständig panik...
Det är fruktansvärt att se. För alla...men speciellt för en bekymmersam och orolig förälder.

Det är ett ständigt planerande... Vad är bra? Vad är dåligt? Hur ska vi göra i olika situationer?
Kanske inte konstigt att man är snurrig, stressad, fumlig och disträ...Och glömsk...Shit, glömmer små enkla saker... Tider, platser...

Och...för att inte prata om hur rädd man är för att vår andra prinsessa ska känna sig bortglömd..
Önskar att den där 18-årsgränsen suddades ut en aning... Hur kan det antas att man över en natt är vuxen och därmed förväntas klara sig själv? Ur myndigheters synpunkt. Förutom när det gäller sprit då, så klart...

3 kommentarer:

Maria Strandqvist sa...

Vet inte egentligen hur jag hamnade här på din sida???
Brukar ALDRIG läsa bloggar och måste ärligt talat erkänna att jag inte är intresserad av dem iheller.
Men nu har jag suttit här vid din blogg och läst och läst i ca 20 minuter....
har fått en annan syn på hur ni/du har det.....finner inga ord...
...jag hoppas att detta vänder inom kort....om inte, så kan det väl inte vara meningen att man som förälder ska klara av detta i hemmet med ångest attacker m.m.
Blir piss irriterad på vår "fina svenska sjukvård"

Förresten så kanske jag tittar in igen en annan dag :)

Kramisar i massor! Maria Strandqvist

Anna sa...

Dina tjejer har världens bästa föräldrar! Ni är så duktiga som kämpar på mitt i allt det här, som finns där för varandra och för dem. Och när du behöver någon som finns där för dig vet du att jag är din på heltid från och med imorgon!! (Semester...)

KRAMAR!

Unknown sa...

Mia: du är så välkommen :-)

Kusifinen: JAG har längtat efter Din semester ;-).