fredag 6 juli 2007

"Vägverket uppmanar trafikanter att, om det inte är nödvändigt, undvika att köra in mot Malmö. Mer detaljerad information finns på Läget på vägarna."


Japp, så står det faktiskt på http://www.vv.se/...

Vad är då nödvändigt? Visst arbete kan ju tänkas vara nödvändigt, men exakt HUR nödvändigt? Tillräckligt nödvändigt för att riskera vattenplaning, fastna i köer eller översvämningar eller att behöva köra flera mils omväg för att hitta en farbar väg hem senare i kväll...?

Alldeles rätt!! Detta är alltså mitt dåliga samvete för att jag faktiskt ringt jobb och sagt åt dem att jag fortfarande avvaktar...

Sist jag strunatde i rekomendationerna så blev jag fast i Malmö eftersom bussar ställdes in och vv uppmanade oss att "inte ge oss ut på vägarna om det inte var nödvändigt"...

Just nu skiner solstrålarna igenom det gråa molntäcket samtidigt som de pratar om fortsatt regnfall i Skåne...Jaha...och nu?!... Jag har förstått att om man sitter inne på MAS har man inte mycket koll på hur det ser ut på vägarna...då måste man lita på de senaste uppdateringarna på nätet...eller radion...

...vågar jag ge mig i väg?...hur ser det ut efter 22,00 när arbetspasset är slut?...

Blääääääää för besluts-ångest och dåligt samvete....

6 kommentarer:

Anna sa...

Själv var jag dum nog att ge mig av hemifrån som vanligt i morse. Fick köra en helt annan väg än vanligt eftersom det var avstängt överallt. Åkte dessutom hem från jobbet mycket tidigare än vanligt för att vara helt säker på att jag kom hem utan problem. Hamnade ändå i kö i en kvart.

Det är ett svårt val.

solblomma me blåa ögon sa...

Hur blev det ? Åkte du till jobb eller stannade du hemma ?
Men ärligt, säger dom stanna hemma så finns det väl arbetskamrater som bor inne i Malmö.
Det kan vara både bra och dåligt att bo på landet. Det är inte lätt för oss bönder Lotta.
Kram

Unknown sa...

Hihi:-D
Jag körde faktiskt iväg...Men inte förrän efter kl 18, då hade det slutat regna och pappa hade ringt och rapporterat om läget på vägarna; han skulle ju in till banan.

Så, jag kom iväg...och vi hade en HEKTISK kväll!!

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Anna sa...

Du har säkert rätt, Rodrigo... :oP

Men du kusinen -- nu har det väl i alla fall slutat regna? ;-)

Unknown sa...

HAHAHAHA!!!! :-D