onsdag 9 maj 2007

Hur ska man hantera ett hot?

Jag har aldrig trott på att anmäla vid första incident när det gäller hot barn emellan. Har alltid tyckt att polisanmälan kanske inte gör någon direkt nytta, utan istället har du ju satt en stämpel på barnet.
Men...vad gör man när mönstret upprepar sig? Gång på gång...på gång...pågång...

Barn slänger ur sig både det ena och det andra i stridens hetta, tonåringar(speciellt tjejer) har talets gåva...eller inte.... Det är inte de mest svår-uttalade, tillsnirklade orden de använder...
Det är kanske ok(?), men när hoten är allvarliga och kommer ifrån en person som är känd som bråkstake...Vad göra?...

Jag som förälder ska göra rätt, helst ialla lägen. Hur ska jag göra för att visa mitt barn att jag:
  • står vid hennes sida
  • gör allt för henne
  • ska göra allt för att detta inte ska få hända
  • vill göra så att hon alltid kan känna sig trygg

Hjälper jag både henne och den här killen genom att polisanmäla ett hot? Eller gör jag saken värre? Ska jag avvakta? Ringa killens föräldrar? Tvekar; eftersom killen, trots alla tid.polisanmälningar, får göra vad han vill. Han får fortfarande sitta vid MSN och hota, han får fortfarande vara ute sent och planera bråk...

GRRRRR

Allt jag kan göra just nu är att fundera på hur... Och att visa att vi inte sjunker till samma låga nivå...

En stor kram till Mandy, som inte ens i sin vildaste fantasi skulle samla i hop ett gäng och "ge igen" , hoppas det beror på att hon känner sig trygg.

Älskar dig, gumman

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skolan ställde upp! De tog detta på största allvar och berättade för killen vad som händer ifall han söker kommer nära Amanda...
Han har MSN:at och menade inte att skrämmas så... Skrämmer nog inte Amanda igen... Orsaken till allt detta kvarstår dock. Så kavlar vi upp ärmarna och...

Anna sa...

Men herregud!!! Det är ju inte riktigt klokt!!!

KRAM till Mandy från mig också!